4 Yıl

Okul bitti.Dört yılın sonunda hayatımızda okul diye bir şey olmayacak.
Mutlu muyum?Tabii ki evet.
Çünkü benim hayatımda hiç bir zaman okul önemli bir yer tutmadı.Hayır bunu havalı olmak yada farklı olmak için söylemiyorum.Çünkü okul dediğin zaman paylaşacağın bir şey olmalı başkalarıyla değil mi?Benim hiç bir zaman tam anlamıyla açıldığım,bilgimi paylaştığım kimse olmadı.Onlar da bana söylemediler zaten.Kimisine derdimi anlatmışımdır,kimisiyle siyaset konuşmuşumdur,kimisiylede genel kültür.Hiç birisini tam anlamıyla gerçekleştirdiğim söylenemez.Çünkü karşındakide sana bir şeylerini katmalı,senin eksik tarafını doldurmalı.Yoksa dost ne için var ki?
Eğer zaten beni seven arkadaşım varsa,okulun bitmesi arkadaşlığımızın biteceği anlamına gelmez.Sadece buluşma mekanı okul yerine cafe olur,cadde olur…
Yani sonuç olarak mutluyum.Elbette özlerim bazı arkadaşlarımı ama onların beni özlediği kadar.Yani sadece kandillerde “özlettin kendini” diyerek yada mesaj atarak.Gerçekten özlerim ama çok değil gibime geliyor.En çok Van’dan gelen arkadaşları ve Ado’yu özlerim 🙂 🙂 Birgül Hoca çok iyiydi,sadece bir sene beraberdik ama çok emeği dokundu bana,geçen sene ortalama yükseltme sınavıyla geçtiğim kimyayı bana sevdirdi,daha ne olsun?
Neyse ya baya bir saçmaladım ama buldum kendi tabirimi.Soyut bir tip.Bizim okul için böyleydim tam olarak.Kendi halimde.Mezuniyet konuşmasını yaptığımda dinleyenler bile yoktu.Böyle işte…

Hayat bazen size istediklerinizi vermez.Az önce karnemi aldım.Lise hayatımda ilk ve tek takdirim evet.Bir fen lisesi öğrencisinin acınası durumu.Normalde kendimi boşlukta hissetmem gerekir değil mi?Zaten boşluktaydım ve değişen hiç bir şey olmadı!İnsanlar sizi düşünmez.Sizdekileri düşünür.Hayat hep böyle.Ve benim aradığım şey ise böyle düşünmeyen birini bulmak…Çok zor olacak evet.Belki yaralayacağım,belki  yaralanacağım ama bulmak için elimden gelen her şeyi yapacağım.Her neyse, sembolik olan o son karne bana neyi hatırlatacak biliyor musunuz?Okulun hiç bir işe yaramadığını.Aslında çoğu insanın işe yaramadığınıda.

Herkes lise hayatının güzelliğinden bahseder.Nerde bu güzellik?Ben niye göremiyorum acaba?Geriye baktığımda tek görebildiğim 3 tane dost.Gerisi yalan.Hayatımdan giden boş vakitler.

Yazacak çok şeyim va ama bırak kalsın.Yarım kalmış her şey gibi.

4 Yıl” üzerine 6 yorum

  1. Belki de senin gözünde gerçek manada okula verdiğin değer çok önemli bir yer tutmuştur.
    Ülkemin canım insanları birbirlerine karşı 3 maymunu oynuyor.Takdir edersin ki bir mevkiye gelebilmenin en basit kuralıdır.Haliyle diğer canlılar gibi sadece karnını doyurabilmek,hayatını devam ettirebilmek(rekabetin kibarlaştırılmış şekli yaşam kavgası) ve neslini devam ettirebilmek gibi kaygıları var.Bazen bir goril ailesine evlatlık gitsem onlarla daha iyi anlaşabileceğimi düşünüyorum:)Boşluk güzeldir.O boşluğun dibinde kendine doğru yolculuğa çıkmak daha da güzeldir:)
    Okulun çocukların ve gençlerin boş zamanlarının doldurulması gerektiğine inanılan yer olarak görüyorum.Tabi arada her yerin çıkıntısı olduğu gibi işini düzgün yapan eğitmenler de oluyor.Lakin ülkemde bu insanlar hep azınlıkta:)(karamsarlığa nasıl bulaştığımı bilemiyorum:( üzgünüm)
    Bu yorumumu yayınlar mısın bilmem ama şunu unutma ki yalnız değilsin!!(ileride bir gün çoklu ortamlara girdiğinde belki beni hatırlarsın:)
    Senin gibi düşünenler aynı olayları yaşamış pek çok insan da var.Mutlu ol umutlu ol hayat seninle olsun deyip seni daha da çok karamsarlığa süreklemek istemiyorum.O insanları bul ve paylaş.Bir nebze de olsa rahatlayacaksın:)

    Evren seninle birlikte olsun.Düşüncelerini eyleme dönüştürebileceğin elverişli bir ortam sağlasın.Hoşçakalasın:)

    • Evet belkide öyle.Küçükken okul dendiğinde hatta 5.sınıfa gelene kadar okulun ne kadar gerekli ve hoş olduğunu düşünüp durdum.Çok önemliydi.Ama sonradan insanların düşüncelerini davranışlarını gördükçe,gözüm açıldıkça yani gereksiz olduğunu,daha doğrusu dediğin gibi çocukları sabah kadın programları izlemek yerine vakit geçirecekleri yer olarak görmeye başladım.
      Goril ailesine evlatlık gitme fikri bazıları için iyi olabilir ama ailem benim dünyada tutuğunduğum 2 daldan birisi.
      Boşluk hakkındada haklısın aslında.Büyük insan olabilmek için önce kendini keşfetmen lazım.
      Ayrıca seni hatırlamam için önce tanımam lazım pandacım.Kimsin sen?Gerçekten merak ettiğimden soruyorum.Tanışmışsak daha çok konuşmayı,tanışmamışsakta tanışmayı isterim tabii ki.

      Gelelim son kısıma.Evrenin benimle olması umrumda değil.Benim yanımda Allah var.Şahdamarımdan daha yakın.O benim yanımda olsun,gayri kimseye ihtiyacım yok.

      Kamil abi sen misin yoksa? 😀

      • Uzak diyarlardan senin bloğuna selam getirdim:)
        Evet haklısın.Kırılmalar ilkokulda yaşanıyor.Öğretmeninden ilk tokadını yediğinde yüzünde gülün bitmesi yerine acısıyla yandığın kıpkırmızı bir yanak ve neden yaptığını asla anlayamayacağın bir eylem zihninde rafa kaldırdığın bir anı olarak kalıyor.Gorilleri sevdiğim için ve davranışlarını daha yakından irdelemek adına ailelerine katılmak istiyorum.:)Malum kibar canlılar:)Büyük insan olmaya karar verdiğinde ne kadar küçüldüğünü görüceksin:)
        Ben mi kimim?
        Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde kalbur saman içinde cinler cirit oynarken eski hamam içinde Az gittim uz gittim… Dere tepe düz gittim. Çayır çimen geçerek, lale sümbül içime çekerek; soğuk sular içerek, altı ayla bir güz gittim. Bir de dönüp ardıma baktım ki, ne göreyim, gide gide bir arpa boyu yol gitmişim!..
        Vay başıma, hay başıma; bu yol bitecek gibi tükenecek gibi değil, ya mavi renkli bir kelebek konsa başıma, ya da alsa beni kanadına kaşına, demeye kalmadı bir de gördüm ki, ne göreyim? Adıyla sanıyla, mavisiyle alıyla, Morpho dedikleri değil mi? Kafdağı’nın üstünden süzüm süzüm süzülüp geliyor. Bakın hele!Tropiklerden bize selam getiriyor.Madagaskar’ın Mozambik’in sözcülüğünü üstleniyor.Ne maval, ne martaval. İşitilmedik bir masal!
        Birde gözümü açtım ki bir pandanın kucağındayım.Gözümü açtığımda dev bambu ormanlarının haşmetiyle gözümü kırpıştırırken yanımda uyuyan panda yavrusunu farkettim.Ona sarıldım ve dünyanın en huzurlu uykusuna/sonsuzluğa dalmak için gözlerimi yumdum.
        Morpho nun peşinden tropiklere izlerini sürmeye gidecek gözünü açtığında kendini panda yavurusuna sarılmış halde bulacak insan görünümlü bir panda yavrusu:)
        Evreni de Allah yarattı!Din şovu yapmamak için yazmamıştım.
        Allah kendisini seven kullarını sever bunu pek ala da biliyorsun 🙂
        Hoşçakalasın:)
        (Kamil abi kim ya?O değilim:)

      • Hoşgeldin sefalar getirdin 🙂 Baya okuduğunu ve yazmayı sevdiğini anlayabiliyorum fakat ne bilim,kim olduğunu bilseydim daha iyi olurdu gibi.Neyse ya zaten sürekli yorum yazarsan kim olduğunun bir önemi kalmaz,kişiliğini bileyim yeter 🙂
        Ayrıca din şovu olarak görme böyle şeyleri.Söyleyeceksin,neden çekinesin ki? 😉
        Sende hoşçakalda,beklerim yine.

  2. Hoşbuldum:)Üniversiteye geldiğimden beri 3 senedir düzenli okumuyorum.Kelimlerle kavga ettiğim için yazamıyorum.İsmimi soyismimi öğrenince düşüncelerin değişir:)Kişilik:)
    Allah ismini ağzından düşürmeyen insanların yaptıklarını görünce pek kullanmak istemiyorum.
    Ara ara bakarım.
    Esasında insan hep yalnızdır!Dert etme bununla barış istediklerini yap:)

Bir Cevap Yazın

